۱۳۸۹ فروردین ۹, دوشنبه

استقبال از استقبال رحیمی از دستگیری مفسدان

رسانه شمائید الف - استقبال از استقبال رحیمی از دستگیری مفسدان


به دنبال دستگیری بیشتر اعضای باند بزرگ فساد اقتصادی و نامه 216 نماینده به رییس قوه مبنی بر تعقیب دانه درشت این پرونده، محمدرضا رحیمی از دستگیری مفسدان استقبال کرد.

به گزارش "الف"، پس از آنکه رییس قوه قضاییه از شناسایی یک باند بزرگ فساد اقتصادی که تاکنون 11 نفر از اعضای آن دستگیر شده اند خبر داد و 216 نماینده مجلس طی نامه ای از وی خواستند که در این پرونده ضعیف کشی نشود و برخی افراد دارای مسوولیت های بالای اجرایی نیز تحت تعقیب قرار گیرند، محمدرضا رحیمی امروز به میان خبرنگاران آمد و از دستگیری مفسدان اقتصادی استقبال کرد.

بنابراین گزارش، معاون اول فعلی رئيس جمهور با ابراز خوشحالي از دستگيري مفسدان اقتصادي، در خصوص دستگيري اعضای این باند خاطرنشان كرد: اين شركت، يك مجموعه بيمه‌اي بوده كه تخلفات آن ظاهرا از سال 83-84 آغاز شده كه ديوان محاسبات در آن زمان با آنها برخورد كرد. ‌اين شركت تتمه تخلفات گذشته آن افراد بودند كه در حال حاضر نمايان شده و دستگير شده اند.

گفتنیست، استقبال آقای رحیمی از "محکمه" پیش از این نیز سابقه دارد و آقای رحیمی قبلا و در جریان پرونده مرحوم کردان نیز تا قبل از به نتیجه رسیدن پرونده، بارها به میان خبرنگاران آمده و ضمن تهدید منتقدان و رسانه ها، در حرکتی روبه جلو، پیشاپیش به استقبال اقدامات دستگاه قضا رفته بود.

پیش از این، رییس قوه قضاییه در جمع مسوولان عالی قضایی، اعلام کرده بود: در چند ماه اخير يك باند بزرگ مفاسد اقتصادي در يكي از شركت‌هاي دولتي شناسايي شده كه افراد اين باند توانسته‌اند با جعل اسناد دولتي و قضايي ميلياردها تومان به حقوق مردم و بيت‌المال خسارت وارد كنند. رئيس قوه ضمن قدرداني از سازمان بازرسي كل كشور و مركز حفاظت و اطلاعات قوه قضاييه براي شناسايي اين باند فساد اقتصادي، تصريح كرده بود: "تاكنون يازده نفر از افراد اصلي دستگير شده‌اند" و همه اين افراد به جرم خود مبني بر اختلاس اعتراف و اقرار كرده‌اند كه "فقط اختلاس يك نفر از آنان شش ميليارد تومان است".

گفتنیست، الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز چندی پیش با انتشار نامه ای به رحیمی، درباره واریز چندین میلیارد پول به حساب وی پرسیده بود: "لابد اطلاع دارید آقایان جابر ابدالی، حمزه نویس و مسعودی در چه شرایطی هستند. از اینكه تا به حال چه گفته‌اند بنده بی اطلاعم، لكن بعنوان نماینده مردم شریف ایران انتظار دارم توضیح بفرمائید كه چكهای چند میلیارد تومانی و چند صد میلیون تومانی كه به حساب شما واریز شده است از چه حسابهایی و مربوط به چه افرادی است؟"

اما در حالی که رسانه ها مشتاقانه در انتظار پاسخ های آقای رحیمی به این اتهامات و انعکاس این پاسخ ها بودند، آقای رحیمی به این سوالات پاسخ نداد.

الف ضمن تاکید بر سخنان اخیر رییس قوه قضاییه - که شناسايي اين باند بزرگ مفاسد اقتصادي از اين جهت كه دستگاه قضايي مقتدرانه توانسته آن را شناسایی و بدون ملاحظات شخصي و جانبدارانه به اتهامات آنان رسيدگي كند، مسرت بخش و قابل قدرداني، و از اين جهت كه در نظام جمهوري اسلامي بسترهاي سوء‌استفاده از موقعيت افراد برای ارتکاب چنين جرايمي وجود دارد، تأسف برانگيز است - از اظهارات اخیر آقای رحیمی در استقبال از دستگیری مفسدان، استقبال کرده و اعلام می کند، نظر به مطالبه عمومی در مبارزه با فساد و برخورد با دانه درشت ها و در راستای شعارهای عدالتخواهانه رییس جمهور محترم، در سال جدید نیز مسیر این پرونده را تا به نتیجه رسیدن پرونده و دستگیری و مجازات تمام اعضای باند به ویژه دانه درشت پرونده دنبال خواهد کرد.

***
توضیح: از آنجاییکه ممکن است به دلیل حجم نظرات رسیده در مورد این خبر، ناخواسته کامنتی تایید شود که برای الف مشکل حقوقی ایجاد کند، با عرض معذرت امكان درج نظرات بينندگان ذیل این خبر نيست.

منبع:

http://alef.ir/1388/content/view/66772/


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

نظرسنجی در رابطه با فعالیت این وبلاگ خبری

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    درخواست همکاری:

    web counter
    سلام بر بازدید کنندگان عزیز،
    شما هم می توانید سهراب را در افزایش کیفیت و کمیت مطالب با ارسال لینک خبر و یا مطالب خودتان که به نوعی در ارتباط با خبر های روز جنبش سبز است، یاری دهید. مطلب شما در اولین فرصت درج خواهد شد. برای این منظور، مطلب یا لینک مورد نظر را به آدرسsohraabirani@gmail.com ارسال دارید.
    با تشکر از حسن همکاری شما،
    سهراب