۱۳۸۸ اسفند ۲۴, دوشنبه

هاشمي‌ رفسنجاني: سکوت نکنيد، جوانان و دانشجويان اگر مايل به انجام اصلاحاتي هستند بايد منطقي مطرح کنند، ايسنا

رسانه شمائید gooya news :: politics : هاشمي‌ رفسنجاني: سکوت نکنيد، جوانان و دانشجويان اگر مايل به انجام اصلاحاتي هستند بايد منطقي مطرح کنند، ايسنا


رييس‌ مجمع تشخيص مصلحت نظام به جوانان و دانشجويان توصيه كرد: سکوت نکنيد! ولي با رعايت مشي «منطق و عقلانيت» فرصت سوءاستفاده دشمنان خارجي و بهانه‌جويان داخلي را فراهم نکنيد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در پاسخ به سوالي مبني بر بيان توصيه براي جوانان و دانشجويان کشور که اصطلاحاً معترض خوانده ‌شدند و همچنين به خانواده‌هاي آن‌ها گفت: دانشجويان قشر بسيار بزرگ و ارزشمند جامعه هستند که آينده مديريت جامعه در اختيار آن‌ها است و توسعه و اداره کشور معمولاً به دست اين گروه فارغ‌التحصيلان مي‌رسد.

وي افزود: ما از آن‌ها تقاضا داريم که اين موقعيت کنوني را خوب ارزيابي کنند. آن‌ها صاحب نظر هستند و مي‌توانند ارزيابي کنند. جمهوري اسلامي علي‌رغم آن شورش‌ها و جنگ طولاني و تحريم‌ها و اذيت‌هايي که از استکبار و نفاق ديد، توانسته تا به حال ايران را با گام‌هاي بلندي جلو ببرد. اين سرمايه و ميراث متعلق به مردم است.

وي ادامه داد: آن‌ها بايد تلاش کنند و اگر اشکالي مي‌بينند آن را مطرح کنند و اگر مايل به انجام اصلاحاتي هستند بايد منطقي مطرح کنند. من هرگز از آن‌ها نمي‌خواهم ساکت باشند. بايد حرف‌شان را بزنند ولي ما بايد به‌گونه‌اي صحبت کنيم که دشمنان خارجي و استکبار که در کمين ما هستند سوء‌استفاده نکنند، يا بهانه‌اي به دست کساني که در داخل هستند و مي‌خواهند فضا را امنيتي کنند ندهيم. بايد فضا منطقي و عقلاني باشد. فکر مي‌کنم در فضاي منطقي افرادي که حرف خوب دارند ـ و دانشجويان مي‌توانند از آن‌ها باشند ـ نهايتاً موفق مي‌شوند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين در توصيه‌اي به صداوسيما با بيان اين‌كه "نگاه صدا و سيما بايد به همه «مردم» و منافع کلي باشد"، اظهار كرد: عملکرد «جناحي» اعتماد عمومي را از رسانه ملي سلب مي‌کند.

وي ادامه داد: صدا و سيما اگر بخواهد موفق باشد، بايد سرلوحه کارش اين باشد که ملي باشد، يعني نگاهش به همه مردم باشد و به منافع کل نگاه کند. اين نقطه ضعف صدا و سيماست كه خدايي نکرده باندي شود و براي يک باند بخواهد کار کند. در اين صورت اعتماد مردم را از خود سلب مي‌کند؛ اگرچه در يک بخشي از جامعه ممکن است طرفداراني پيدا کند. اين عملکرد رسالت صدا و سيمايي که اصل اسمش رسانه ملي است، نيست.


منبع:

http://news.gooya.com/politics/archives/2010/03/101838.php


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

نظرسنجی در رابطه با فعالیت این وبلاگ خبری

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    درخواست همکاری:

    web counter
    سلام بر بازدید کنندگان عزیز،
    شما هم می توانید سهراب را در افزایش کیفیت و کمیت مطالب با ارسال لینک خبر و یا مطالب خودتان که به نوعی در ارتباط با خبر های روز جنبش سبز است، یاری دهید. مطلب شما در اولین فرصت درج خواهد شد. برای این منظور، مطلب یا لینک مورد نظر را به آدرسsohraabirani@gmail.com ارسال دارید.
    با تشکر از حسن همکاری شما،
    سهراب