۱۳۸۸ اسفند ۱۸, سه‌شنبه

اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان کهریزک برگزار شد

رسانه شمائید سایت خبری تحلیلی کلمه � Blog Archive � اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان کهریزک برگزار شد


کلمه:اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان بازداشتگاه کهریزک به ریاست قاضی «محمد مصدق» در محل سازمان قضایی نیروهای مسلح برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در ابتدای این جلسه که با حضور اولیاء دم و سایر شکات و وکلای آنان و تمامی متهمان برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق، رئیس دادگاه گفت: اجرای عدالت و قانون تنها ملاک عمل دادگاه خواهد بود و نگاه دادگاه بر اساس قانون،نسبت به طرفین یکسان بوده و بر اساس دلایل،شواهد و قرائن موجود به موضوع رسیدگی و تصمیم لازم را اتخاذ می‌کند.

وی افزود: موضوع مهم در رسیدگی به این پرونده، کشف حقیقت و اجرای عدالت است بنابراین همه افرادی که به نحوی در موضوع پرونده دخیل هستند اعم از شکات، متهمان و به ویژه وکلای مدافع آنان، باید در این راستا با دادگاه همکاری کنند.

رییس دادگاه در ادامه، با اشاره به تلاش ها و خدمات گسترده نیروی انتظامی در ایجاد نظم و برقراری امنیت در جامعه، اظهار داشت: محاکمه چند مأمور به معنای زیر سؤال بردن و نادیده گرفتن زحمات نیروی انتظامی نیست و در هر جایی ممکن است افراد متخلف وجود داشته باشند.

وی متذکر شد: با توجه به این که بخشی از محتویات پرونده دارای اطلاعات و مطالبی است که انتشار آن منافی نظم عمومی جامعه و مخل انتظام مملکتی است لذا به استناد اصل ۱۶۵ قانون اساسی و بند سوم و چهارم ماده ۳۲۷ قانون آئین دادرسی کیفری مصوب ۱۲۹۰ و با رعایت ماده ۴۳ مربوط به تشکیل محاکم جنایی الحاقی به قانون آئین دادرسی کیفری مصوب ۱۲۹۰ ، انتشار مطالب دادگاه توسط اشخاص حاضر در جلسه ممنوع است.

براساس این گزارش در ادامه،کیفرخواست صادره علیه ۱۲ متهم پرونده، توسط منشی دادگاه قرائت شد سپس موضوع اتهامات و دلائل آن توسط رئیس دادگاه به کلیه متهمان تفهیم گردید و نماینده دادستان به دفاع از کیفرخواست پرداخت و به دنبال آن پدر مرحوم کامرانی و اکثر شکات پرونده،شکایت خود را مطرح کردند.

این جلسه در ساعت ۱۶ عصر خاتمه یافت.

منبع:

http://www.kaleme.com/1388/12/18/klm-13714


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

نظرسنجی در رابطه با فعالیت این وبلاگ خبری

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    درخواست همکاری:

    web counter
    سلام بر بازدید کنندگان عزیز،
    شما هم می توانید سهراب را در افزایش کیفیت و کمیت مطالب با ارسال لینک خبر و یا مطالب خودتان که به نوعی در ارتباط با خبر های روز جنبش سبز است، یاری دهید. مطلب شما در اولین فرصت درج خواهد شد. برای این منظور، مطلب یا لینک مورد نظر را به آدرسsohraabirani@gmail.com ارسال دارید.
    با تشکر از حسن همکاری شما،
    سهراب