۱۳۸۹ فروردین ۴, چهارشنبه

تجمع اعتراضی جمعی از سینماگران برای آزادی جعفرپناهی در مقابل زندان اوین

رسانه شمائید جنبش راه سبز - تجمع اعتراضی جمعی از سینماگران برای آزادی جعفرپناهی در مقابل زندان اوین


شبکه جنبش راه سبز (جرس): بنا به گزارش رسانه های خبری،جمعی از سینماگران برجستۀ کشور، از جمله بهمن فرمان آرا، تهمینه میلانی، مجتبی میرطهماسب، شادمهر راستین و چندین تن دیگر، همراه با خانواده های خود و بستگانِ دیگر زندانیان سیاسی، در لحظۀ تحویل سال در مقابل زندان اوین تجمع کرده وهمزمان با درخواست آزادی زندانیان سیاسی کشور، خواستار آزادی جعفر پناهی شدند.

لازم به ذکر است طی روزها و شب های اخیر و بویژه روز تحویل سالِ نو و عید نوروز، خانواده ها و دوستان زندانیان سیاسی، در مقابل زندان اوین دست به تجمعات اعتراضی زده و خواستار پاسخگوئی مقامات زندان و آزادی عزیزان خود شده بودند.

به گزارش سامانه خبری پویا، از عصر روز شنبه، همزمان با آغاز تجمعات خانواده ها، تعدادی از سینماگران کشور نیز دست به تحصن جهت درخواست آزادیِ جعفر پناهی زده بودند که با آرایش نظامی نیروهای انتظامی و پلیس ضدشورش در جلوی درب زندان مواجه شدند.

ماموران امنیتی همچنین بشدت مانع برپایی سفره های هفت سین خانواده های زندانیان سیاسی در مقابل زندان شده و تعداد زیادی از تجمع کنندگان را با زور متفرق کرد.

جعفر پناهی، سینماگر مطرح و بین المللی ایران، از اولین ساعات بامداد سه شنبه ۱۱ اسفندماه گذشته که طی یورش شبانه به منزل شخصی اش، همراه با خانواده و مهمانان خود دستگیر گردید، کماکان در بازداشت به سر می برد و خبری از وی در دست نمی باشد.

تلاشهای جهانی، کمپین های مختلف و درخواست های داخلی و خارجی برای آزادی این سینماگر بین المللی و حامی جنبش سبز مردم ایران، کماکان بدون پاسخ از سوی مقامات قضائی یا امنیتی ایران مانده است .

منبع:

http://www.rahesabz.net/story/12599/#When:20:18:43Z


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

نظرسنجی در رابطه با فعالیت این وبلاگ خبری

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    درخواست همکاری:

    web counter
    سلام بر بازدید کنندگان عزیز،
    شما هم می توانید سهراب را در افزایش کیفیت و کمیت مطالب با ارسال لینک خبر و یا مطالب خودتان که به نوعی در ارتباط با خبر های روز جنبش سبز است، یاری دهید. مطلب شما در اولین فرصت درج خواهد شد. برای این منظور، مطلب یا لینک مورد نظر را به آدرسsohraabirani@gmail.com ارسال دارید.
    با تشکر از حسن همکاری شما،
    سهراب