۱۳۸۹ فروردین ۱, یکشنبه

موضع گیری رهبر در مورد اختلاف دولت و مجلس‬

رسانه شمائید ‭BBC ‮فارسی‬ - ‮ايران‬ - ‮موضع گیری رهبر در مورد اختلاف دولت و مجلس‬


رهبر جمهوری اسلامی گفت که در بحث هدفمند کردن یارانه ها "از طرفی باید به دولت که بار اجرا بر دوش اوست، کمک شود" و از طرف دیگر "دولت هم باید آنچه را قانون شده است عمل کند".

آیت الله خامنه ای روز یکشنبه ۱ فروردین (۲۱ مارس) در سخنرانی سالانه خود در آرامگاه امام هشتم شیعیان در مشهد تاکید کرد: "لایحه هدفمند کردن یارانه لایحه بسیار مهمی است؛ من به قوه مجریه و مقننه توصیه می کنم که به هم کمک کنند."

اخیرا، پس از آن که مجلس ایران با خواست رئیس جمهور برای پیش بینی۴۰ هزار میلیارد تومان درآمد برای دولت از محل حذف یارانه ها در سال ۱۳۸۹ مخالفت کرد، محمود احمدی نژاد خواستار مراجعه به آرای عمومی برای حل اختلاف میان دو قوه شد.

اعتراضات انتخاباتی، "نقشه ای شناخته شده"

رهبر جمهوری اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که "حضور مردم در مشروعیت یک نظام نقش دارد" به "نقشه های دشمنان" در مورد انتخابات ریاست جمهوری اخیر اشاره کرد و گفت: "اگر حضور شما مردم در انتخابات ۲۲ خرداد حضور ضعیفی بود، اگر به جای ۴۰ میلیون مثلا ۳۰ میلیون شرکت کرده بودند، به احتمال زیاد دشمنان موفق می شوند."

گر حضور شما مردم در انتخابات ۲۲ خرداد حضور ضعیفی بود، اگر به جای ۴۰ میلیون مثلا ۳۰ میلیون شرکت کرده بودند، به احتمال زیاد دشمنان موفق می شوند

رهبر ایران، در سخنرانی امروز خود در مشهد

آیت الله خامنه ای با اشاره به اعتراض های انجام گرفته پس از انتخابات در ایران اظهار داشت: "من کسی را متهم نمی کنم، اما هندسه کار دشمن را می شناسم... نظیر این کار را در جاهای دیگر هم کرده اند."

وی افزود: "وقتی قدرت های مستکبر بین المللی از یک نظامی ناراضی و ناخشنود باشند، یکی از راه هایی که یافته اند و عمل کرده اند این است که منتظر یک فرصت انتخابات شوند. بعد در آن فرصت انتخابات، اگر کسانی که مورد رضایت آنان نیستند بر سر کار آمدند و آنها که می خواهند بر سر کار نیامدند، آن وقت با یک حرکت نمایشی مردمی اوضاع را بر می گردانند، تا با فشار در صحنه خیابان ها، آن چیزی را که با قانون به دست آمده با خشونت دگرگون کنند. این یک نقشه شناخته شده است."

وی تاکید کرد: "اگر کسی هیچ خبری هم از پشت پرده نداشته باشد، اگر اطلاعاتی که افراد صاحب اطلاع به دست می آورند هم در دست نباشد، انسان شکل کار را که نگاه می کند می فهمد که این کار، کار دشمنان است."

انتقاد از اوباما به خاطر "حمایت از اغتشاشگران"

رهبر ایران همچنین با اشاره به ابراز تمایل رئیس جمهوری آمریکا برای عادی سازی روابط با جمهوری اسلامی تاکید کرد:"از ابتدا حدس می‌زدیم که در پشت دستکش مخملی دستی چدنی باشد و خنجری از پشت نگه داشته باشند."

از ابتدا حدس می‌زدیم که در پشت دستکش مخملی دستی چدنی باشد و خنجری از پشت نگه داشته باشند

آیت الله خامنه ای، در واکنش به انتقادات باراک اوباما از دولت ایران

وی با انتقاد از رئیس جمهور آمریکا به خاطر "حمایت از اغتشاش‌گران" افزود: "شما خجالت نمی کشید درحالی که در افغانستان وعراق، دخالت و کشتار می‌کنید، حرف از حقوق بشر می زنید؟"

اظهارات رهبر ایران یک روز بعد از آن عنوان می شود که باراک اوباما در پیام خود به مناسبت عید نوروز، با رد ادعای مقامات ایرانی مبنی بر دخالت آمریکا در مسایل داخلی این کشور، گفت که تعهد و مسئولیت آمریکا این است که "به خاطر حقوقی که برای همه موجودات انسانی باید جهانی باشد، به پا خیزد".

آقای اوباما در عین حال تصریح کرد که پیشنهاد آمریکا برای گفت وگوی مستقیم با حکومت ایران همچنان پابرجاست و این دولت ایران بوده که طی سال گذشته، خود را "منزوی" ساخته است.

منبع:

http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2010/03/100321_l39_khamenei_subcidies.shtml


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

نظرسنجی در رابطه با فعالیت این وبلاگ خبری

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    درخواست همکاری:

    web counter
    سلام بر بازدید کنندگان عزیز،
    شما هم می توانید سهراب را در افزایش کیفیت و کمیت مطالب با ارسال لینک خبر و یا مطالب خودتان که به نوعی در ارتباط با خبر های روز جنبش سبز است، یاری دهید. مطلب شما در اولین فرصت درج خواهد شد. برای این منظور، مطلب یا لینک مورد نظر را به آدرسsohraabirani@gmail.com ارسال دارید.
    با تشکر از حسن همکاری شما،
    سهراب