۱۳۸۹ فروردین ۲۹, یکشنبه

محصول محصولی

رسانه شمائید محصول محصولی


مگر نه اینکه محصولی وزیر ِ رفاه است و باید برای این بچه های رفاه تامین کند، کجای رفاه ِ اجتماعی ِ کودکان خردسال شامل ِ شهادت خواهی است؟






محصول محصولي

گلي دانشمند، روزنامه نيم نما


صادق محصولی، وزیر رفاه و تأمین اجتماعی جمهوری اسلامی روز ِ پنجشنبه ابتدا مهدکودک هایی را که به گفتۀ او ضوابط اسلامی را رعایت نمی کنند تهدید کرد و گفت : برای شماها از پول خبری نیست. محصولی تاکید کرد:
مهدکودک ها باید به گونه ای کار کنند که کودکان در سن ١٣ سالگی هر کدام به شهید فهمیده تبدیل شوند.
محمد حسین فهمیده کودک سیزده ساله ای بود که در جبهه های جنگ ایران و عراق کشته شد و پس از مرگش آیت الله خمینی در مدح او سخنرانی کرد و گفت که حسین ِ فهمیده رهبر ِ این کشور است.

به این ترتیب وزیر ِ رفاه، که بنا بر اسم ِ وزارت خانه اش، لازم بود نگران ِ تامین ِ رفاه اجتماعی باشد، در ذهنش نگران ِ اینست که این مردم چرا نمیخواهند بمیرند و نه تنها تمام ِآحاد ِ ملت باید آماده جانفشانی باشند، کودکان ِ خردسال ِمهدکودک هم باید در صف ِ اول ِ شهادت منتظر ِ فرمان ِ محصولی باشند. سوال اینجاست، کجای آماده ی مرگ بودن، و برای کدام جبهه و آرمان، برای کودکان ِ زیر ِ دبستان لازم و واجب است که وزیر ِ رفاه ِ مملکت ِ ما تهدید میکند که پول و وام و کمک به مهد کودکها در صورتی پرداخت میشود که به جای آموزش و نگهداری و تربیت ِ بچه ها، از آنها ماشینهای ضد ِتانک ساخته شود.

بماند که دولت ِ ایران در آموزش ِ پیش دبستانی از دور فقط دستی بر آتش داشته و لابد احساس میکند که در کارخانه ماشین سازی عقب مانده و اگر در همان سالهای اولیه ای شکل گیری شخصیت، بچه را حسین فهمیده نکند، دیگه دیر شده و سالهای دبستان و راهنمایی و دبیرستان و دانشگاه و سربازی برای فرو کردن ِ ارزشهای یکسان کافی نیست. بماند که ساختن ِ یه خط ِ تولید بچه ای که یک چیز را ارزش میداند، ارزش نیست. بماند که بعد از بیست و اندی سال در ارزش بودن عمل ِ حسین فهمیده باید شک کرد، و پرسید آیا حسین بنا بر ارزشهایش خود را به زیر تانک انداخت یا بنا بر جو ِ زمانه، شستشوی مغزی و فشارهای محیطی؟ تمام ِ اینها جای بحث دارد، ولی فقط یک سوال باقی است: مگر نه اینکه محصولی وزیر ِ رفاه است و باید برای این بچه های رفاه تامین کند، کجای رفاه ِ اجتماعی ِ کودکان خردسال شامل ِ شهادت خواهی است؟ در ذهن ِ بچه ی بی گناه ِ پنج ساله که راه درازی برای درک مسائل ساده و پیچیده اجتماعی دارد، چرا باید علاقه مندی به مرگ درست کرد؟ چه ارزشی را میتوان در این سن به کودک بدون تعصب و غیرت آموزش داد که بتوان بچه را به شهادت برای آن ارزش توصیه کرد؟ در ذهن ِبچه ی پنج ساله، جز تمیز نگه داشتن ِ تمبان و موفقیت در کنترل ِ شب ادراری و عدم ترس از رعد و برق وبرنداشتن ِ متعلقات ِ دیگران بدون ِ اجازه، چه توصیه های آموزشی و اخلاقی و معنوی ِ والاتری میتوان کرد؟

باری، به هر جهت، جناب ِ محصولی کاش توضیح میدادی که شما این بچه ها را برای کشته شدن در چه راهی میخواهی؟ چرا آن راهی که برای شما ارزش کشته شدن نداشته و شما خود هنوز بین ِزنده ها وزیرشان شدی، برای بچه های خردسال باید ارزش ِ کشته شدن داشته باشد؟ از چه چیزی احساس ِ خطر میکنی که باید از حالا به فکر ِ یه لشکر ِ جا بر ِ کف ِ آماده باشی؟ هیهات، اگر وزیر ِ رفاه نبودی اینقدر سوزش نداشت این بیاناتت.

پانوشت: صادق محصولی در جای دیگری از سخنانش استغفار و دعا را بهترین فرمول برای دفع بلای زلزله دانسته و افزوده است : "ما که نمی توانیم دستگاهی اختراع کنیم تا جلوی زلزله گرفته شود، اما خداوند این دستگاه را اختراع کرده و آن جلوگیری از گناهان، دعا، استغفار، صدقه دادن و از خودگذشتگی است." اینها را نقل کردم که شما خود بخوانی از الف تا یای را که محصولی چه گونه ماشین ِ استدلالی است!

منبع:

http://nimnama.org/index.php?option=com_content&view=article&id=853:1389-01-28-05-21-32&catid=166:-211--28-&Itemid=31


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

نظرسنجی در رابطه با فعالیت این وبلاگ خبری

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    درخواست همکاری:

    web counter
    سلام بر بازدید کنندگان عزیز،
    شما هم می توانید سهراب را در افزایش کیفیت و کمیت مطالب با ارسال لینک خبر و یا مطالب خودتان که به نوعی در ارتباط با خبر های روز جنبش سبز است، یاری دهید. مطلب شما در اولین فرصت درج خواهد شد. برای این منظور، مطلب یا لینک مورد نظر را به آدرسsohraabirani@gmail.com ارسال دارید.
    با تشکر از حسن همکاری شما،
    سهراب