۱۳۸۹ فروردین ۲۳, دوشنبه

هاشمي‌رفسنجاني: در صورت احساس ضرورت در نمازجمعه شركت مي‌كنم

رسانه شمائید هاشمي‌رفسنجاني: در صورت احساس ضرورت در نمازجمعه شركت مي‌كنم


اینسایداف ایران / یکشنبه ۲۲ فروردین ماه ۱۳۸۹ - رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام نقد را يكي از وظايف اصلي رسانه‌ها دانست و گفت: آموزه‌هاي ديني و قانون اساسي حق نقد مسايل كشور و جامعه را به رسميت شناخته و طبيعي است اين به معناي ايجاد فضاي تهمت، افترا نيست. به گزارش خبرگزاري ايلنا، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني صبح روز يكشنبه در ديدار مدير مسوول و اعضاي شوراي سردبيري روزنامه فرهنگ آشتي در ادامه جلسه در پاسخ به پرسش ديگري در مورد عدم شركت در نمازجمعه تهران تاكيد كرد: وظيفه امام جمعه آگاه كردن جامعه در مورد مسايل جاري كشور و روابط بين المللي است و زماني كه احساس كنم ضرورت دارد شركت مي‌كنم.
رييس مجمع تشخيص مصلحت در پاسخ به پرسش ديگري اظهارات اخير اوباما رييس‌جمهور آمريكا را غيرمسوولانه و نامناسب شان رهبر يكي از بزرگترين كشورهاي دنيا دانست.
هاشمي‌رفسنجاني در مورد روابطش با مقام معظم رهبري تاكيد كرد: رابطه ما صميمانه است و اين رابطه ريشه‌هاي عميقي دارد. اختلاف نظر طبيعي است، ولي همه بايد تابع نظر رهبري باشيم و اينجانب شخصي را بهتر از ايشان براي رهبري نمي‌شناسم
وي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها را نياز كشور عنوان كرد و گفت: يكي از روش‌هاي اجراي عدالت در همين طرح است كه در سياست‌هاي كلي و برنامه‌هاي توسعه نيز به آن پرداخته شده است. زمان فعلي براي اجراي اين طرح از لحاظ سياست داخلي و خارجي حساس است و بايد به گونه‌اي عمل شود كه ناراحتي اجتماعي ايجاد نكند كه مشكلات بيشتري به همراه خواهد داشت.
هاشمي‌رفسنجاني تصريح كرد: از لوازم اجراي اين طرح ايجاد وحدت است و اگر اختلاف به ويژه ميان مجلس و دولت وجود داشته باشد كار با مشكل مواجه مي‌شود.
وي در پاسخ به پرسش ديگري، ايجاد حس اعتماد و اطمينان به مردم درباره شركت در انتخابات و اهميت و تاثير آراي آن‌ها را مهم عنوان كرد و گفت: مصلحت مردم و حكومت در اين است كه مردم به انتخابات اعتماد و اطمينان داشته باشند و در آن شركت كنند.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنان عدم حضور احزاب قوي در كشور را يكي از دلايل مشكل در پيگيري حقوق مردم عنوان كرد و گفت: اگر همگان به اصول قانون اساسي پايبند باشند خواست مردم محقق خواهد شد.
او نظام توسعه‌ انساني را يكي از نيازهاي جوامع كنوني عنوان كرد و گفت: تشكيل دانشگاه آزاد اسلامي در پاسخ به تقاضاي تحصيل از سوي نيروي جوان جامعه در مقطع اوايل انقلاب بود كه نتايج موفقيت‌آميز آن را امروز شاهديم.
وي افزود: امروز بايد در بخش تحصيلات تكميلي براي رشد تقاضا پاسخ داشته باشيم.
در ابتداي اين ديدار امامي ناصري رييس شوراي سياستگذاري روزنامه‌ فرهنگ آشتي به اختصار مطالبي را درباره اوضاع مطبوعات در شرايط فعلي و مسايل روز جامعه بيان كرد.

منبع:

http://insideofiran.com/index.php?option=com_content&view=article&id=11385:1389-01-22-20-47-54&catid=41:1388-07-20-08-23-29&Itemid=63


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

نظرسنجی در رابطه با فعالیت این وبلاگ خبری

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    درخواست همکاری:

    web counter
    سلام بر بازدید کنندگان عزیز،
    شما هم می توانید سهراب را در افزایش کیفیت و کمیت مطالب با ارسال لینک خبر و یا مطالب خودتان که به نوعی در ارتباط با خبر های روز جنبش سبز است، یاری دهید. مطلب شما در اولین فرصت درج خواهد شد. برای این منظور، مطلب یا لینک مورد نظر را به آدرسsohraabirani@gmail.com ارسال دارید.
    با تشکر از حسن همکاری شما،
    سهراب