۱۳۸۹ اردیبهشت ۲, پنجشنبه

تشریح چگونگی ممانعت از سفر خاتمی به ژاپن توسط تابش

رسانه شمائید پارلمان نیوز : تشریح چگونگی ممانعت از سفر خاتمی به ژاپن توسط تابش


پارلمان‌نیوز: ساعتی پس از آنكه وزیر اطلاعات ممنوع‌الخروج بودن سیدمحمد خاتمی را تكذیب كرد، دبیرکل فراکسیون خط امام(ره)مجلس كه از بستگان خاتمی است، به تشریح روال اعلام خبر ممنوع‌الخروجی خاتمی پرداخت و با تقدیر از اعلام موضع وزیر اطلاعات، از او خواست تا كسانی را كه مواضع و تصمیمات نسنجیده خود را به جای تصمیم نظام تلقی می‌كنند و هزینه‌هایی را به نظام تحمیل می‌كنند، شناسایی كند.

نماینده اردكان در گفت‌وگو با ایلنا، از موضع وزیر اطلاعات در اعلام نظر راجع‌به عدم ممنوع‌الخروجی سیدمحمد خاتمی تشكر كرد و گفت: البته شایسته بود كه دولت محترم زودتر نسبت به این مساله واكنش نشان می‌داد.

محمدرضا تابش با بیان اینکه مردم محرم هستند و باید افکارعمومی در جریان این مسئله قرار بگیرد، به شرح آنچه كه از روز چهارشنبه هفته گذشته مبنی بر ممنوع‌الخروجی خاتمی رخ داده بود پرداخت و گفت: ابتدا علائمی از سوی برخی بخش‌های نظامی و امنیتی پیش از سفر خاتمی ارائه شد، مبنی بر اینكه ممكن است از سفر ایشان ممانعت به عمل آید.
سپس روز چهارشنبه یك مقام مسوول در یكی از نهادها طی تماسی با دفتر آقای خاتمی اعلام كرد كه از سفر ایشان به ژاپن ممانعت می‌شود.

به گفته وی این مقام مسوول توصیه كرده بود كه خاتمی شخصا از این سفر اعلام انصراف كند، تا مبادا در مبادی خروجی كشور برخوردی خلاف شان ایشان صورت بگیرد و از سفرشان ممانعت شود و گذرنامه‌شان ضبط شود.

وی به نقل از رئیس‌جمهور پیشین كشورمان گفت: آقای خاتمی گفتند چون این مساله را یك مرجع رسمی اعلام نكرده است، بنده برنامه سفرم را لغو نمی‌كنم.

تابش ادامه داد: روز پنجشنبه یكی از مسئولان نیروی انتظامی طی تماس تلفنی مودبانه به بنده گفتند كه به آنها ابلاغ شده آقای خاتمی ممنوع‌الخروج هستند.

وی افزود: ایشان از من خواستند تا برای رعایت شان آقای خاتمی از ایشان بخواهیم كه به این سفر نروند.

نماینده اردكان با بیان اینكه از وی در مورد مرجع و علت این دستور سوال كرده است، تصریح كرد: اما ایشان به من گفتند كه ما مجری هستیم.

وی تصریح كرد: انتقال این مساله سبب شد تا برای رعایت شان آقای خاتمی و پرهیز از مواجهه با تصمیمات مسئولین، ایشان از سفر به ژاپن منصرف شوند. البته از روز شنبه سعی كردیم پیگیری كنیم كه این تصمیم گیری از جانب چه مرجعی بوده است.

تابش با بیان اینكه این پیگیری‌ها سبب شد كه خوشبختانه سردار كوثری در مصاحبه‌ای ولو با ادبیاتی نامناسب كه دون شان یك یادگار دفاع مقدس بود،اعلام كنند كه آقای خاتمی ممنوع‌الخروج نیست.

به گفته وی روز گذشته منوچهر متكی وزیر امور خارجه نیز در حاشیه نشست كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سوال یكی از نمایندگان گفته بود كه گذرنامه سیاسی آقای خاتمی را همانند روال قبل تحویل ایشان داده‌ایم و اطلاعی از ممنوع‌الخروج بودن ایشان نداریم.

تابش یادآور شد: بروجردی رئیس كمیسیون امنیت ملی نیز طی صحبتی با رئیس قوه قضائیه، این پاسخ را از آیت‌الله لاریجانی شنیده بودند كه قوه قضائیه اقدامی برای ممنوع‌الخروجی ایشان نداشته و مداخله‌ای در این امرنداشته است.

وی با استقبال از سخنان وزیر اطلاعات كه امروز اعلام كرده است خاتمی ممنوع‌الخروج نبوده، ادامه داد: بنده از ایشان استدعا دارم كه بررسی كنند چه عوامل و نهادهایی باعث این كار شده‌اند و چنین هزینه‌ای را به نظام تحمیل كردند؟ این نوع موضع‌گیری‌ها نه‌تنها به بروز كدورت‌هایی در داخل نظام منجر می‌شود، بلكه به وجهه نظام در انظار جهانیان آسیب می‌رساند. چون اصلا به صلاح نیست كه اعلام شود از سفر رئیس‌جمهور 8 ساله ایران ممانعت شده است.

دبیرکل فراكسیون خط امام(ره) در پایان، اظهار داشت: اگر مشخص شود كه چه كسانی افكار و تصمیمات خود را به حساب نظام می‌گذارند و نظام را در عرصه خارجی به چالش می‌كشند و تفرقه، تشتت و كدورت را در داخل نظام ایجاد می‌كنند؛ از بسیاری از تصمیمات نسنجیده كه هزینه‌های گزافی را همچون مسائل پس از انتخابات به نظام تحمیل كردند، رمزگشایی خواهد شد.

منبع:

http://www.parlemannews.ir/index.aspx?n=10448


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

نظرسنجی در رابطه با فعالیت این وبلاگ خبری

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    درخواست همکاری:

    web counter
    سلام بر بازدید کنندگان عزیز،
    شما هم می توانید سهراب را در افزایش کیفیت و کمیت مطالب با ارسال لینک خبر و یا مطالب خودتان که به نوعی در ارتباط با خبر های روز جنبش سبز است، یاری دهید. مطلب شما در اولین فرصت درج خواهد شد. برای این منظور، مطلب یا لینک مورد نظر را به آدرسsohraabirani@gmail.com ارسال دارید.
    با تشکر از حسن همکاری شما،
    سهراب