۱۳۸۹ فروردین ۲۷, جمعه

پیام شیرین عبادی به خانواده های زندانیان در گفتگوی اختصاصی با زندانیان سبز

رسانه شمائید پیام شیرین عبادی به خانواده های زندانیان در گفتگوی اختصاصی با زندانیان سبز | تا آزادی زندانیان سبز


شیرین عبادی از خانواده های زندانیان خواست با مصاحبه با رسانه ها و مراجعه به وکلای مستقل ، اجازه ندهند عزیزانشان در کنج زندان ها بمانند.

برنده جایزه صلح نوبل در گفتگوی اختصاصی با سایت "زندانیان سبز" ، تصریح کرد: از همه خانواده هایی که عزیزی در زندان دارند خواهش میکنم با مصاحبه با رسانه ها و مراجعه به وکلا نگذارند عزیزانشان در کنج زندان ها بمانند و زیر فشارهای غیر قانونی قرار گیرند.

خانم عبادی با اشاره به نامه زندانیان ناشناخته بند 350 زندان اوین اظهار داشت: گله زندانیانی که سرشناس نیستند ازرسانه ها، فعالان اجتماعی و مدافعان حقوق بشر کاملا به جا است. همانطور که آنها نیز در نامه خود عنوان کرده اند عده ای بیگناه در گوشه زندان ها، اسیر دست مامورانی هستند که خود را بالاتر از قانون می پندارند و خانواده های این زندانیان را تهدید می کنند و این فضا را ایجاد می کنند که اگر خانواده ها با رسانه ها مصاحبه کرده و درباره عزیزان دربند خود اطلاع رسانی کنند وضعیت زندانیان بدتر خواهد شد. و همین باعث می شود این خانواده ها از اطلاع رسانی پرهیز کنند.

این حقوقدان با تاکید بر اینکه، "عدم اطلاع رسانی از سوی خانواده های زندانیان، بر وخامت وضعیت این زندانیان می افزاید" توضیح داد: جمهوری اسلامی علیرغم اینکه می گوید به افکار عمومی در سطح بین المللی اعتنایی ندارد اما در اصل افکار عمومی جهانی برای این حکومت بسیار مهم است و اطلاع رسانی به افکار عمومی درباره وضعیت زندانیان ، به بهتر شدن شرایط این زندانیان کمک می کند اما اگر قرار باشد فردی در گوشه زندان به فراموشی سپرده شود و هیچ خبری از او درج نشود و آقایان احساس کنند که خانواده ای ، مرعوب اعمال غیر قانونی ماموران امنیتی شده ، مسلما با این زندانی رفتار بدتری صورت خواهند داد.

خانم عبادی افزود: کلیه اتفاقاتی که در دادگاهها و زندان ها می افتد می بایست به طور شفاف و علنی با مردم در میان گذاشته شود چون قضاوت افکار عمومی، بهترین وسیله ، جهت ضمانت اجرای صحیح قانون است و وقتی در موردی برخلاف قانون عمل می شود به طور مثال کسانی را محاکمه می کنند و اجازه داشتن وکیل به او نمی دهند و یا کسانی را همچون آبتین غفاری ، در جلسه ای چند دقیقه ای محاکمه و محکوم میکنند ، بهترین وسیله آن است که رسانه ها حقایق را در اختیار مردم قرار دهند و از وجدان عمومی جامعه برای اجرای صحیح قانون ، استمداد بطلبند.

منبع:

http://www.green-prisoners.com/2010/04/blog-post_15.html


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

نظرسنجی در رابطه با فعالیت این وبلاگ خبری

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    درخواست همکاری:

    web counter
    سلام بر بازدید کنندگان عزیز،
    شما هم می توانید سهراب را در افزایش کیفیت و کمیت مطالب با ارسال لینک خبر و یا مطالب خودتان که به نوعی در ارتباط با خبر های روز جنبش سبز است، یاری دهید. مطلب شما در اولین فرصت درج خواهد شد. برای این منظور، مطلب یا لینک مورد نظر را به آدرسsohraabirani@gmail.com ارسال دارید.
    با تشکر از حسن همکاری شما،
    سهراب