۱۳۸۹ اردیبهشت ۶, دوشنبه

موسوی: 'کار ما آگاهی دادن به مردم است'‬

رسانه شمائید ‭BBC ‮فارسی‬ - ‮ايران‬ - ‮موسوی: 'کار ما آگاهی دادن به مردم است'‬

میرحسین موسوی، یکی از رهبران اعتراضات در ایران، در تازه ترین سخنان خود بر ادامه برنامه آگاه ساختن مردم از رفتار "غیر قانونی" حکومت تاکید کرده و با اشاره به پایبندی به "راه حل های اسلامی مسالمت آمیز" جوانان را از توسل به خشونت برای مقابله با حکومت پرهیز داده است.

آقای موسوی در سخنانی که توسط پایگاه اینترنتی کلمه منتشر شده، گفته است که حکومت ایران پس از دوران آیت الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی، ارتباط خود با مردم را از دست داده و ساخت قدرت بر اساس فساد و منافع حاکمان شکل گرفته است.

او از توجه نکردن حکومت به آنچه او در بیانیه هفدهم خود به عنوان راه حل های برون رفت از بن بست گلایه کرده است.

آقای موسوی در بیانیه ای که پس از حوادث عاشورای سال گذشته منتشر کرده بود از ضرورت اعلام پایبندی حکومت به بخش حقوق ملت در قانون اساسی و ضرورت آزادی زندانیان سیاسی سخن گفته بود.

سخنان آقای موسوی در باره دوران آیت الله خمینی در حالی منتشر شده است که شورای عالی انقلاب فرهنگی در مصوبه تازه خود در باره دانشگاه آزاد نام میر حسین موسوی را از فهرست موسسان دانشگاه آزاد حذف کرده است.

دانشگاه آزاد یک نهاد غیر دولتی است که با حمایت آیت الله هاشمی رفسنجانی، رییس خبرگان رهبری، بنا نهاده شده و تنها دانشگاه ایران است که هنوز توسط دولت اداره نمی شود.

در دیدار با جمعی از آسیب دیدگان و بازماندگان قربانیان جنگ ایران و عراق آقای موسوی گفته است رفتارحکومت در آنچه او محدود کردن آزادی بیان دانسته است ارتباطی به اسلام ندارد.

آقای موسوی در سخنان خود از نداشتن رسانه و امکان سخن گفتن برای معترضان به انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته در ایران انتقاد کرده و از احتمال غیر قانونی اعلام کردن مجمع روحانیون مبارز ابراز نگرانی کرده است.

او گفته است که یک رسانه متعلق به سپاه پاسداران از ضرورت انحلال مجمع روحانیون سخن گفته است.

مجمع روحانیون مبارز از تشکل اصلی روحانیون اصلاح طلب در ایران است که محمد خاتمی رییس جمهور پیشین ایران از اعضای آن است.

آقای موسوی از مقامات جمهوری اسلامی خواسته است به جای منحل کردن احزاب سیاسی منتقد به رقابت با آنهات در یک فضای آزاد سیاسی بپردازند.

رهبر معترضان در پاسخ به آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی که معترضان را پیاده شدگان از کشتی نظام خوانده بود گفته است که " می گویند شما از کشتی نظام پیاده شده اید از کشتی مسلمانی که پیاده نشده ایم."

آقای موسوی ندادن حق انتشار روزنامه و کانال خبری به معترضان را دلیل اهمیت یافتن رسانه هایی دانسته است که او آن را رسانه های بیگانه توصیف کرده است و آن را دلیل بی توجهی به اعتقادات اصیل جنبش سبز خوانده است.

در بخش دیگری از سخنان خود آقای موسوی گفته است که میزان پیشرفت جنبش سبز را نباید بر اساس میزان حضور خیابانی سنجید بلکه باید بر اساس میزان بیشتر شدن آگاهی مردم از شرایط حکومت کشور توسط دولت و آگاهی ملت از حقوق خود سنچید.

سخنان آقای موسوی در حالی منتشر شده است که گروه های حامی جنبش سبز در هفته های اخیر از آماده شدن برای بزرگداشت سالگرد انتخابات جنجال برانگیز سال گذشته سخن گفته اند و مهدی کروبی یکی دیگر از رهبران معترض هم به ضرورت برگزاری راهپیایی از سوی معترضان اشاره کرده است.

منبع:
http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2010/04/100425_l22_mousavi_agahi.shtml

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

نظرسنجی در رابطه با فعالیت این وبلاگ خبری

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    درخواست همکاری:

    web counter
    سلام بر بازدید کنندگان عزیز،
    شما هم می توانید سهراب را در افزایش کیفیت و کمیت مطالب با ارسال لینک خبر و یا مطالب خودتان که به نوعی در ارتباط با خبر های روز جنبش سبز است، یاری دهید. مطلب شما در اولین فرصت درج خواهد شد. برای این منظور، مطلب یا لینک مورد نظر را به آدرسsohraabirani@gmail.com ارسال دارید.
    با تشکر از حسن همکاری شما،
    سهراب