۱۳۸۹ اردیبهشت ۱, چهارشنبه

گزارشی درباره قرارگاه سازندگی خاتم الانبياء + ویدئو

رسانه شمائید
گزارشی درباره قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء | ايران | فارسی



حمایت های حکومتی از این مجموعه در دست یابی به پروژه های مختلف باعث شده تا قرارگاه خاتم الانبیاء در ۲۰ سال گذشته به بزرگترین پیمانکار پروژه‌های دولتی تبدیل بشود
تسلط نیروی نظامی سپاه بر منافذ حیاتی جامعه را میتوان در قالب شبکه اقتصادی عظیم قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء مشاهده کرد. این نهاد که زیرمجموعه سپاه پاسداران است، در سال ۱۳۶۸ به دستور آیت‌الله خامنه‌ای تاسیس شد. و درحال حاضر دارای حدود ۸۱۲ شرکت مختلف در داخل و خارج ایران است و تا به امسال بیش از هزار و ۷۰۰ پروژه و طرح را در زمینه‌های مختلف اجرا کرده است.
حمایت های حکومتی از این مجموعه در دست یابی به پروژه های مختلف باعث شده تا قرارگاه خاتم الانبیاء در ۲۰ سال گذشته به بزرگترین پیمانکار پروژه‌های دولتی تبدیل بشود. قرارگاه خاتم الانبیا با تکیه به حمایت های دولت احمدی نژاد در سال ۸۸ موفق شد تا تقریباَ بدون رقیب، مناقصه دو و نیم میلیارد دلاری پروژه ساخت خط ریلی پس ‌کرانه چاه بهار را از آن خود کند.
قرارگاه خاتم الانبیاء عملا یکه‌ تاز معاملات اقتصادی کلان محسوب میشود. کلیدی‌ترین پروژه‌ها و معاملات اقتصادی نظیر طرح توسعه فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی به ارزش دو میلیارد و ۹۷ میلیون دلار، و ساخت خط لوله ۹۰۰ کیلومتری انتقال گاز عسلویه به ایرانشهر به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار دراختیار قرارگاه خاتم الانبیاءاست. بررسی مزایده های مربوط به خصوصی سازی، که این قرارگاه نیز در آن شرکت داشته، نشان میدهد تقریباَ برنده دائم و بی رقیب تمام این مزایده ها قرار گاه خاتم الانبیا بوده است. این نهاد اقتصادی وابسته به سپاه در سال ۸۸ نیز بزرگ ‌ترین بلوک‌های سهام خصوصی سازی را خریداری کرد. 
منبع:

http://www1.voanews.com/persian/news/iran/Sepah-91699049.html


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

نظرسنجی در رابطه با فعالیت این وبلاگ خبری

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    درخواست همکاری:

    web counter
    سلام بر بازدید کنندگان عزیز،
    شما هم می توانید سهراب را در افزایش کیفیت و کمیت مطالب با ارسال لینک خبر و یا مطالب خودتان که به نوعی در ارتباط با خبر های روز جنبش سبز است، یاری دهید. مطلب شما در اولین فرصت درج خواهد شد. برای این منظور، مطلب یا لینک مورد نظر را به آدرسsohraabirani@gmail.com ارسال دارید.
    با تشکر از حسن همکاری شما،
    سهراب