۱۳۸۹ فروردین ۲۳, دوشنبه

کروبی: با بکارگيری ادبيات سخيف، به تمدن چندين هزار سالۀ ايرانيان دهن کجی می کنند

رسانه شمائید جنبش راه سبز - کروبی: با بکارگيری ادبيات سخيف، به تمدن چندين هزار سالۀ ايرانيان دهن کجی می کنند


جرس: مهدی کروبی ادبیات مورد استفادۀ شخص رئیس دولت را سخیف و سبب اهانت به تمدن چندین هزارسالۀ ایرانیان دانسته و آنرا دارای تبعات و نتایج فاجعه بار برای کشور دانست.

بنا به گزارش های رسیده به جرس، مهدی کروبی روز پنجشنبه گذشته، در ديدار با اعضای سازمان مجاهدين انقلاب، پیرامون رویدادهای اخیر، از جمله سخنرانی اخير مقام اجرايی کشور و تبعات و هزينه های ناشی از اينگونه سخنرانی های نامناسب، ادامه روند بازداشت ها و فشارهای مضاعف وارد شده بر زندانیان و بازداشتی ها، اظهاراتی بیان داشت.

اعضای سازمان مجاهدین انقلاب نیز در این دیدار، ضمن بیان دیدگاه های خود و تقدیر از مهدی کروبی، به طرح سوالاتِ خود پرداختند.

با بکارگيری ادبيات سخيف، به تمدن چندين هزار ساله ی ايرانيان دهن کجی می کنند

مهدی کروبی در دیدار با اعضای مجاهدين انقلاب، با اشاره به سخنان محمود احمدی نژاد در ارومیه، ادبيات استفاده شده در سخنرانی اخير وی را، "خارج از شأن یک رئیس دولت، موجب دشمن تراشی و دارای تبعات سنگين برای ملت ایران دانست که متاسفانه اینگونه رفتار و عملِ ایشان سياست و تدبير خوانده می شود. وی از بازی های دوگانۀ دولت با آمریکا نیز انتقاد کرده و ضمن بیان این نکته که "آقایان افراط و تفريط را بدانجا رسانده اند که يک روز دست به نامه نگاری می زنند و روز ديگر جهت ارتباط گيری و نشستن پای ميز مذاکره، متوسل به فرستادن واسطه می شوند و امروز نیز با ادبياتی سبک (مانند واژه های گنده گو! گردن کلفت! هر چی دستت می دهند، نخوان و غیره) به تمدن چندين هزار ساله ايرانيان دهن کجی می کنند."

همه در يک صف از کشور دفاع خواهيم کرد

دبيرکل حزب اعتماد ملی همچنین نسبت به تهدیداتِ اخیر اوباما، از خود واکنش نشان داده و خاطرنشان کرد: "مگر ما با دولت امريکا تازه درگير شده ايم؟! وقايع تلخی را از دولتمردان امريکائي تجربه کرده ايم. کودتای ۲۸ مرداد ۳۲، تبعيد امام به ترکيه در مساله کاپيتالاسيون، هشت سال جنگ تحميلی و حمايت امريکا از رژيم بعث و تحريم های اقتصادیف از جمله درگيريهای جمهوری اسلامی با ايالت متحده بوده است. تهديدات فعلی نیز چيز جديدی نيست. البته ما همچون ساير مردم و دوشادوش ملت، اين تهديدات را محکوم می کنيم و در صورت هرگونه تجاوز احتمالی همه در يک صف از کشور دفاع خواهيم کرد."

وی همچنین در مورد عملکرد دستگاه دیپلماسی کشور و رفتار قوۀ مجریه تصریح کرد "دشمن تراشی هنر نيست. هنر آنستکه به تهديدات، پاسخی مستدل و منطقی داده تا اذهان عمومی ملتها و دولتها بسوی حقيقت نيل يابد، به نحوی که تهديدات مرتفع و به فرصتها بدل گردند. "

اگر امروز اينچنين مجلس را کوچک کنند، فردا شان و منزلتی برای مجلس باقی نخواهد ماند!

دبیرکل حزب اعتمادملی، پیرامون اظهاراتِ دولتمردان بویژه شخص اول اجرایی کشور نسبت به نمایندگان مردم در جریان اختلافاتِ پیش آمده بین دولت و مجلس نیز، منتقدانه گفت: متاسفانه علاوه بر اتخاذ سياست نهادينه سازی دروغ در جامعه، بکارگيری تعابير سبک و ناپسند در دو بعد داخلی و خارجی، بدان اضافه شده است! مگر نه آنکه به تعبير امام: "مجلس در راس امور است." "ميزان رای ملت است" "مجلس مرکز قدرتهاست" "مجلس حاصل الله اکبرهاست" "مجلس عصاره ی ملت است." می دانيم يکی از مهمترين دلايل تاکيد بيش از حد امام بر اين قضيه، درگيری ابولحسن بنی صدر از طريق روزنامه انقلاب اسلامی با مجلس بود.

کروبی افزود: مجلس فراز و نشيب های بسياری داشته اما بکارگيری چنين الفاظی همچون "نمی فهمند"، آنهم از زبان عاليترين مقام اجرايی کشور تبعات جبران ناپذيری را بر پيکره نهاد مجلس وارد خواهد ساخت. چگونگی شکل گيری اين مجلس و اينکه چه جريانی بر آن حاکم است در اين مقوله از اهميت برخوردار نيست. نفس وجودی مجلس از اهميت بالايی برخوردار است. اگر امروز اينچنين مجلس را کوچک کنند فردا شان و منزلتی برای مجلس باقی نخواهد ماند! "

عمل به قانون اساسی را مطالبه می کنيم و محکم تر از قبل ايستاده ايم

کروبی به روند بازداشتها و فشارهای مضاعف وارد شده بر بازداشت شدگان نیز اشاره داشته و متذکر گردید: "انديشه ای که بقاء خود را در تداوم فشارها جستجو می کند، بيشترين هزينه را متحمل نظام می سازد و اخیرا اطلاع يافته ايم؛ جهت ايجاد فشار روحی و روانی بيشتر و تحقير نمودن بازداشت شدگان سياسی، آنان را با ساير زندانيان مشکل دار من جمله قاچاقچيان و افراد منحرف در يک مکان قرار می دهند که اين مساله به هيچ وجه در شان نظام نيست. به بهانه های مختصر زنان و دختران را دستگير می کنند در حاليکه طبق آموزه های دينی و انقلابيمان می بايست حرمت اين قشر از جامعه بيش از پيش حفظ شود."

وی همچنین خاطرنشان نمود هجمه تبليغات روزافزون ناسزا گويی ها و تهمت زنی ها بيشتر به يک دوی مارتن سياسی شبيه شده است! چنانچه گويی آنان که بيشتر فحاشی کنند و دروغ ببندند نزد دولتمردان عزت بيشتری می يابند! با اتخاذ چنين شيوه ای می خواهند چنان جلوه دهند که گويی مائيم که ضد انقلابيم، از دين برگشته ايم و مخالف نظاميم. فکر می کنند با افزايش فشارها و حجم گسترده ی توهين ها و تهمت های روزمره شان می توانند بر اوضاع مسلط شده و بر طبل تبليغ "مردند و رفتند" بکوبند اما نمی دانند که ما همچنان به قانون اساسی و ظرفيتهای موجود آن اعتقاد داريم و محکم تر از قبل ايستاده ايم و عمل به قانون اساسی را مطالبه می کنيم."

مهدی کروبی در پایان خطاب به حاکمیت جمهوری اسلامی متذکر شد "حزب و جريان و گروه خاصی متولی اين اعتراضات نيست. بدانيد و توجه کنيد که دنيای امروز بر مبنای تکنولوژی و ارتباطات استوار بوده که نقش بلامنازع آنرا مردم ايفا می کنند. پس نقش مردم را به رسميت بشناسيد."

منبع:

http://www.rahesabz.net/story/13585/


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

نظرسنجی در رابطه با فعالیت این وبلاگ خبری

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    درخواست همکاری:

    web counter
    سلام بر بازدید کنندگان عزیز،
    شما هم می توانید سهراب را در افزایش کیفیت و کمیت مطالب با ارسال لینک خبر و یا مطالب خودتان که به نوعی در ارتباط با خبر های روز جنبش سبز است، یاری دهید. مطلب شما در اولین فرصت درج خواهد شد. برای این منظور، مطلب یا لینک مورد نظر را به آدرسsohraabirani@gmail.com ارسال دارید.
    با تشکر از حسن همکاری شما،
    سهراب