۱۳۸۹ فروردین ۲۰, جمعه

علم‌الهدی، امام جمعه مشهد: زنی که با آرايش داخل حرم امام رضا می‌شود به عنوان يک جانور قدم در حرم می‌گذارد! ايسنا

رسانه شمائید gooya news :: politics : علم‌الهدی، امام جمعه مشهد: زنی که با آرايش داخل حرم امام رضا می‌شود به عنوان يک جانور قدم در حرم می‌گذارد! ايسنا


ـ هنر بايد به استخدام دين دربيايد

امام جمعه مشهد گفت: هنر بايد به استخدام دين دربيايد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه خراسان، حجت‌الاسلام والمسلمين "سيد احمد علم‌الهدی"، در خطبه‌های نماز جمعه اين هفته مشهد، ضمن يادآوری سالروز شهادت شهيد مرتضی آوينی، وی را هنرمندی نخبه دانست که هنر را در استخدام کامل دين در آورده است.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۸۹ توسط مقام معظم رهبری به نام "همت و کار مضاعف"، ابراز اميدواری کرد که اين همت مضاعف در عرضه فرهنگ به طور کامل خود را توسط متوليان هنر و فرهنگ جامعه نشان دهد و هنرمندان متدين بيش از پيش در اين مسير قدم بردارند.

وی افزود: هنر همچون علم، يک ابزار است که اگر در مسير باطل به کار گرفته شود پست‌ترين چيزها است و اگر در مسير حق استفاده شود، ارزشمندترين حقايق است.

امام جمعه مشهد، هنری را که در استخدام غرايض جنسی انسان درآمده باشد، سمی مهلک خواند و ادامه داد: افرادی که به اين هنر مشغول شوند از هر عنصر رذلی ناپاک‌تر‌ند.

وی عنوان کرد: خواندن آيات قرآن با موسيقی يا ابراز علاقه به امام زمان(عج) با نی‌لبک هنر دينی نيست، اين فتنه دين خواهد بود و اهانت به اهل بيت(ع). هنر دينی اين است که انسان‌ها را به سمت ارزش‌های دينی بکشاند و ضد ارزش‌ها را منفور کند.

وی در ادامه از برنامه‌های پخش شده در ايام نوروز توسط صدا و سيما تشکر و خاطرنشان کرد: گاهی يک کارگردان يک ارزش دينی را در قالب طنز چنان برای مردم تفسير می‌کند که شايد از ده‌ها سخنرانی موثرتر واقع شود.

به گزارش ايسنا، امام جمعه مشهد، بدحجابی را نيز محکوم کرد و گفت: اين حرکت نه تنها ارائه زيبايی و هنر نيست که عين بی‌هنری است.

وی افزود: بی‌حجابی در راستای ترويج زيبايی نيست بلکه دقيقا در جهت زشت‌سازی ارزش‌ها است. زنی که با آرايش داخل حرم مطهر امام رضا(ع) می‌شود به عنوان يک انسان زيبا شمرده نمی‌شود بلکه با عنوان يک جانور قدم در حرم مطهر می‌گذارد.

علم‌الهدی خطاب به زنان بدحجاب اظهار کرد: ای کسانی که صدها مرد را در مسيری شهوانی قرار می‌دهيد شما در قيامت از يک جانور هم پست‌تر هستيد. ما اگر می‌گوييم حجاب داشته باشيد به معنای مخالفت با هنر و زيبايی نيست بلکه می‌کوشيم تا هنر در خدمت ابتذال نباشد.

وی همچنين خطاب به مسئولان تصريح کرد: بدانيد که اگر يک‌سری فيلم‌های ممنوعه را برای اکران آزاد می‌کنيد نه تنها خدمتی به هنر نکرده‌ايد بلکه آن را به لجن خواهيد کشيد و اين دشمنی با هنر است.

وی با اشاره به يکی از فيلم‌های ساخته شده اخير، آن را ابزار آموزش دخترربايی دانست و در خصوص آن اظهار کرد: مقام معظم رهبری به شما تشر زدند که اين فيلم را آزاد نکنيد اما شما آنقدر برای اکران اين فيلم اصرار داريد که می‌خواهيد آن را با کمک شورای فرهنگ عمومی استان‌ها، آزاد کنيد. يک زن يا مرد پول‌پرست هنر خود را به پای شهوت مردان ريخته، تا پول جمع کند اما مسئولان بدانند که چه می‌کنند.

امام جمعه مشهد در پايان ابراز اميدواری کرد که هنر بيش از پيش در استخدام امام حسين(ع)، دين و قرآن دربيايد.

منبع:

http://news.gooya.com/politics/archives/2010/04/102968.php


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

نظرسنجی در رابطه با فعالیت این وبلاگ خبری

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    درخواست همکاری:

    web counter
    سلام بر بازدید کنندگان عزیز،
    شما هم می توانید سهراب را در افزایش کیفیت و کمیت مطالب با ارسال لینک خبر و یا مطالب خودتان که به نوعی در ارتباط با خبر های روز جنبش سبز است، یاری دهید. مطلب شما در اولین فرصت درج خواهد شد. برای این منظور، مطلب یا لینک مورد نظر را به آدرسsohraabirani@gmail.com ارسال دارید.
    با تشکر از حسن همکاری شما،
    سهراب