۱۳۸۹ فروردین ۱۲, پنجشنبه

سهرابستان: احتمال دخالت ایران در انفجارهای مسکو

رسانه شمائید سهرابستان: احتمال دخالت ایران در انفجارهای مسکو


در محافل حکومتی شایع گردیده است که انفجارهای مسکو در واقع نوعی پاسخ تنبیهی به سیاستمداران روسیه در برابر عهدشکنی های آنها، بویژه در خصوص عدم تحویل سیستم موشکی اس 300 می باشد.
قبلاً هم در سالهای دور، سران حکومت کوشیده بودند تا بنا به درخواست روسها، با رهبران چچنی تماس برقرار نمایند، که ناکام ماندند، زیرا چچنی ها بیشتر به گروههای وهابی نزدیکتر بودند و از طرفی به ایران اطمینان نداشته و حکومت ایران را متحد و عامل روسیه می دانستند.
با توجه به تحولات اخیر در افغانستان و پاکستان که منجر به نزدیکی بیش از اندازه القاعده به حکومت ایران شده است، ظاهراً کودتاچیان بواسطه القاعده توانسته اند ارتباطات غیرمستقیمی را با چچنی ها برقرار نمایند و احتمال دارد که پیامهایی نیز برای آنها فرستاده باشند.
گرچه در حال حاضر نزدیکترین و صمیمانه ترین روابط ممکن فیمابین جمهوری اسلامی با القاعده و طالبان وجود دارد و از طریق این درگاه، دسترسی به اکثر سازمانهای تروریستی میسر گردیده است، ولی این امکان نیز وجود دارد که سران حکومت با پخش شایعه اینکه انفجارهای مسکو یک «سیلی» سفارشی بر صورت کرملین می باشد، در صدد کسب روحیه برای نیروهایشان و بزرگنمایی خود باشند.
جمهوری اسلامی بدون هیچگونه شرم و حیایی تبدیل به یک دیکتاتوری وحشی و خشن شده است که از هیچ عملی ابایی ندارد. حکومتی که بدستور رهبرش، در انتخابات تقلب می کنند، مردم را در خیابان و بازداشتگاهها می کشند، به زندانیان تجاوز می کنند، دانشجویان را در خوابگاهشان بخاک و خون کشیده و هزاران بیگناه را به صرف داشتن عقیده ای متفاوت به زندان می اندازند، چنین حکومتی به چه اصول اخلاقی پایبند خواهد بود؟ رهبری که همه این جنایات با دستور وی انجام می شود و تازه با کمال پرروئی خود را به بی اطلاعی زده و خواستار مجازات مسببین می شود، چنین رهبری به چه چیزی متعهد خواهد بود؟
حتی اگر انفجارهای اخیر مسکو به سفارش و با بودجه ولایت فقیه انجام نشده باشد، پراکندن شایعه آن در محافل حکومتی، حکایت از وجود چنین تمایلی دارد و نشان می دهد که بدنه حکومت از شنیدن چنین خبری شادمان می شوند. حکومت در پی سرکوبها و جنایتهای اخیر، بطرز بی سابقه ای از لحاظ فکری و ایدئولوژیک به طالبان و القاعده احساس نزدیکی می کند و از سویی طالبان و القاعده نیز بیش از هر زمان دیگری خود را نیازمند پناه و کمکهای جمهوری اسلامی می دانند.
ولایت فقیه می تواند پول، اسلحه، امکانات آموزشی، پایگاه استقرار، پوشش امنیتی و امکان تردد به سایر کشورها را در اختیار القاعده قرار دهد و القاعده نیز در مقابل، تنها کالای قابل عرضه ای که دارد، ترور و انفجار در کشورهای مختلف دنیا است. عرضه و تقاضایی که هر دو طرف نیازمند به آن و راضی از نتیجه هستند.

منبع:

http://sohrabestann.blogspot.com/2010/04/blog-post.html


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

نظرسنجی در رابطه با فعالیت این وبلاگ خبری

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    درخواست همکاری:

    web counter
    سلام بر بازدید کنندگان عزیز،
    شما هم می توانید سهراب را در افزایش کیفیت و کمیت مطالب با ارسال لینک خبر و یا مطالب خودتان که به نوعی در ارتباط با خبر های روز جنبش سبز است، یاری دهید. مطلب شما در اولین فرصت درج خواهد شد. برای این منظور، مطلب یا لینک مورد نظر را به آدرسsohraabirani@gmail.com ارسال دارید.
    با تشکر از حسن همکاری شما،
    سهراب